Český Focal Point pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci

Český Focal Point pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci

Revize směrnice EU o řidičských průkazech. Na cestě do bezpečí

Evropská komise do svého pracovního programu na rok 2022 zahrnula revizi současné směrnice 2006/126/ES o řidičských průkazech s cílem zlepšit bezpečnost silničního provozu: přispět k „nulové vizi“ a snížit počet úmrtí a vážných zranění na silnicích o 50 % do roku 2030.

Odvětví silniční dopravy chce snížit minimální věk pro řízení nákladních vozidel v EU na 18 let, přičemž výcvik začíná od 17 let.

Evropská rada pro bezpečnost dopravy (ETSC), která poskytuje odborné poradenství v oblasti bezpečnosti dopravy, ve svém posledním brífinku uvádí, proč by minimální věk pro řízení neměl být dále snižován, a tvrdí, že nedostatek řidičů nákladních vozidel by se měl řešit zlepšováním pracovních podmínek, nikoli zacílením na mladé lidi.

Přečtěte si zprávu agentury EU-OSHA o řízení rizik pro řidiče v silniční dopravě a nahlédněte do e-příručky o rizicích bezpečnosti vozidel souvisejících s prací (VeSafe)

Podívejte se na video: Napo v… Na cestě do bezpečí

Podívejte se na kampaň organizovanou Evropským úřadem práce: Cesta ke spravedlivé dopravě

20.12.2022

Post navigation

Státní úřad inspekce práce letos v rámci poradenství zodpověděl už téměř 10 tisíc dotazů

→
←

Nové ukazatele a funkce v nástroji Barometr BOZP

Nabídka

  • Úvodní strana
  • Novinky a akce
    • Tiskové zprávy ČR
    • Tiskové zprávy EU
    • Novinky ČR
    • Novinky v EU
    • Mezinárodní novinky
    • Akce ČR
    • Akce EU
    • OSHmaily
  • Právní předpisy
  • Kampaně a soutěže
  • Výzkum
  • Statistika
  • Rada vlády pro BOZP
  • Akreditace: z. č. 309/2006 Sb.
  • Systém BOZP v EU
  • Vzdělávání
  • Témata
  • Publikace a zprávy
  • O naší síti

Vyhledávání

Powered by WordPress | theme SG Simple