Evropská komise do svého pracovního programu na rok 2022 zahrnula revizi současné směrnice 2006/126/ES o řidičských průkazech s cílem zlepšit bezpečnost silničního provozu: přispět k „nulové vizi“ a snížit počet úmrtí a vážných zranění na silnicích o 50 % do roku 2030.
Odvětví silniční dopravy chce snížit minimální věk pro řízení nákladních vozidel v EU na 18 let, přičemž výcvik začíná od 17 let.
Evropská rada pro bezpečnost dopravy (ETSC), která poskytuje odborné poradenství v oblasti bezpečnosti dopravy, ve svém posledním brífinku uvádí, proč by minimální věk pro řízení neměl být dále snižován, a tvrdí, že nedostatek řidičů nákladních vozidel by se měl řešit zlepšováním pracovních podmínek, nikoli zacílením na mladé lidi.
Přečtěte si zprávu agentury EU-OSHA o řízení rizik pro řidiče v silniční dopravě a nahlédněte do
e-příručky o rizicích bezpečnosti vozidel souvisejících s prací (VeSafe)
Podívejte se na video: Napo v… Na cestě do bezpečí
Podívejte se na kampaň organizovanou Evropským úřadem práce: Cesta ke spravedlivé dopravě